i HEART u

Wednesday, June 30, 2010

tolong!!!

salam...
da bpe hari aku x update blog...
choy betol..xske nye...
sbb klau shri x bkak blo n bce blog org laen mcm xde life...
hehehhee...
over plak...

sibuk sgt skang ni...
bel 332 :kne wat outline...smpai nanes la sye wat... tensyen nye... n td da g consult tp ade yg salah, so kne btol kan balik...

bel 342:kne wat reading analysis... seb bek da settle n 2 yg di chek wktue klas accepted...
lega sgt... lepas ni lg tensye...

law: besok presentation... yg ni mmg kne wat btol2 n kne g consult before present... t klau lecturer xpuas hati kne redo blk...xnak...markah assgnment ni... tp td bru g since dye sbuk smlm... so jgn nk komplen yg "hri ni present smlam bru consult ngan sye"...

eco:mkn hari mkn bnyk kire2 n otak kne regulate dgn cepatnye... klas kne ganti...

global:mggu ni x blaja tp mggu dpan kne present... we'll see wat happen on next sunday..

makin hari assgnmnt mkn bnyk... skang tiap2 malam ade discussion... blik lewat malam plak...
ELAUN?BLE AWK NK MSUK? NPE AWK XNAK MSUK DLM AKAUN SYE LG?


-wlaupun ko nk berjimba,jgn smpai abaikan aku yep..?
-makin hari makin penat...
-cakap banyak org tanye,diam pun orang tnye..?

muhshi2:ingat Allah slalu ishma!!! Dia slalu ade ngan kau...!
muhshi2:makin hari aku rse aku makin sensitip...xske la... sbb bnde kecik pun nnt akn aku besarkan...choy la... ;(
muhshi2:npe rase tensyen sangat ni... penat nye jd student... blom msuk degree lg...

Saturday, June 26, 2010

love being push away!!!


penah x CINTA korg d push away oleyh org yg korg nak 2...?
walaupun aku ni wanita @perempuan @gadis @ perawan, aku mengaku yg CINTA aku penah ditolak...
nak taw bpe kali?
sekali je...
hahahaaa...lepas 2 menyesal xnak dah...
malu sbg wanita....
ahhaahhaa... perigi cr timba...?
do i care coz myb he's the one..?
who knows...

lirik lagu wanita-dato siti...
apakah salah jika aku meminta
apakah salah jika engkau ternyata
pihan hati belahan jiwaku ini...

ade orang cakap jodoh tue dtng sndr...
ade jgak yg cakap jodoh tue perlu dicari...
tp klau perempuan mcm mne...
kang x pasal2 dikate "well find pail..."(perigi cari timba)
cam ne..?


mengikut statistic skang gadis lebeyh ramai dr jejaka...
so becoz of this i think perigi cr timba not wrong kot...
mcm dalm TANYALAH USTAZ kat tv9 pun ckap x slah tp ade la syarat2 nye...
tp klau ikutkan rasa malu diri mmg agk memalukan...
especially for women...
bnde2 cm ni slalu menjadi dilemma wanita...
ade sesape boleyh jawab sal bnde ni...?

today kuar g village mall + tesco...
tjuan: nk beli barang keperluan asas n smbut beday zizi rumate tersayang...
duat bnyk habis...
bnde yg nk sgt2 beli, delay dlu sbb wet xdak...
ELAUN!!! BLE NAK MASUK..CHEK DA POKAI NIE...
ktowg tgk movie KNIGHT AND DAY...
aku xtaw ape genre dye tp pd aku comedy action...
hahaha... 5 star... xrugi wet aku rm10...
cte ni korg ptut tgk la... xrugi siyes ckap...
cte ni ade lawak + action + thriller gle...
tom cruise ncem shangat dlam ni...
loooiiikkeeeee... ;)
btw, x lupe wat para juniors2 diploma yg baru masuk today...
WELKEM to UiTM Kedah...
dgr cte 3000 orang...
smpai sesak la uitm... traffic jammed for the first tyme..
bnyk gle student smpai tmpt MDS pun tukar...
sian bdak2 ni kne jalan jauh...
semoge heppy dok sini... ;)

muhshi2: sory 2 zizi coz ktowg smbut awal since bedayy ko hri yg ade kelas...
muhshi2: spe ade pndng pasal persoalan cinta kt atas 2 sila jawab... chek nk taw...
muhshi2: sayang sgt papa mama sye...
muhshi2: esok stat klas balik...
muhshi2:isnin kuar ag g BBQ... kt damai park resort...ade waterfall... hahaha..xsabaq ngat aih...
muhshi2: gmbar later kot klau rajin...hehehee

Friday, June 25, 2010

TEMAN, SAHABAT, KAWAN, RAKAN, MEMBER, GENG...

Setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu terlalu penting dalam sebuah kehidupan. Tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadi mainan orang.

Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan ketenangan dan keamanan. Hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun. Bila-bila masa ia akan pecah.

Keikhlasan itu umpama seekor semut hitam di atas batu yang hitam di malam yang amat kelam. Ianya wujud tapi amat sukar dilihat.

Jadikan dirimu bagai pohon yang rendang di mana insan dapat berteduh.

Jangan seperti pohon kering tempat sang pungguk melepas rindu dan hanya layak dibuat kayu api.

Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah.

"Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yg telah dicari"

muhshi2:org klau da xde kwn2 rpat dye bru cri aku... igt aku ni hnya tmpat mnrma sisa2 orang ke..?ble senang ngan kwan ko ssh cri aku? pehal der..?

muhshi2:jgn over pntgkan diri ye sbb nnt akn memakan diri...

muhshi2:dlm berkawan, xde istilah "dye x kwn aku" sbb once a friend 4 ever a friend... so klau gduh ke slh fhm ke ngan kawan jgn smpai x tegur lgsg... xbek... cbe pkir blk kenangan korg mse korg kwan baek...

muhshi2:if kwan ade wat kte sdkit terase 2 jgn la over2 touching plak... aggp bnde 2 gurauan je la... ;)coz korg pon mst wat bnde 2 gak...

muhshi2: hargailah kwan korg slgi dye msh ade..jgn nnt da xde bru la terkedek2 cri... menyampah org mcm ni..

muhshi2: igt KARMA tue akn berlaku...

muhshi2:klau ade boyfie jgn trus lupe kwan yep..? i really2 hate this type of person...

Wednesday, June 23, 2010

CIRI2 BAKAL SUAMI PILIHAN YG PERLU ADA DALAM DIRI PARA LELAKI...


  • Kuat agamanya
    Biar sibuk sekalipun, solat fardu tetap terpelihara. Utamakanlah pemuda yang taat pengamalan agamanya. Lihat saja Rasulullah menerima pinangan Saidina Ali buat puterinya Fatimah. Lantaran ketaqwaannya yang tinggi biarpun dia pemuda paling miskin. Utamakanlah pemuda yang jujur membimbing dan memelihara iman anda.
  • Baik akhlaknya
    Ketegasannya nyata tetapi dia lembut dan bertolak-ansur hakikatnya. Sopan tutur kata gambaran peribadi dan hati yang mulia. Rasa hormatnya pada warga tua ketara. Mudah di bawa berbincang. Tidak terlalu berahsia.
  • Tegas mempertahankan maruah
    Pernahkah dia menjengah ke tempat-tempat yang menjatuhkan kredibiliti dan maruahnya sebagai seorang Islam? Adakah dia jujur sebagai pelindung maruah seorang perempuan?


  • Amanah
    Jika dia pernah mengabaikan tugas yang diberi dengan sengaja ditambah pula salah guna kuasa, lupakan saja si dia.
  • Pemurah tetapi tidak boros
    Dia bukanlah kedekut tapi tahu membelanjakan wang dan harta dengan bijaksana. Setiap nikmat yang ada dikongsi bersama mereka yang berhak.
  • Tidak liar matanya
    Perhatikan apakah matanya kerap meliar ke arah perempuan lain yang lalu-lalang ketika berbicara. Jika ya jawabnya, dia bukanlah calon yang sesuai buat kamu.


  • Terbatas pergaulan
    Sebagai lelaki dia tahu dia tidak mudah jadi fitnah orang, tetapi dia tidak mengamalkan cara hidup bebas.
  • Rakan pergaulannya
    Rakan2 pergaulannya adalah mereka yang sepertinya. Sebaik-baik teman adalah teman yang soleh.
  • Bertanggungjawab
    Rasa tanggungjawabnya dapat diukur kepada sejauh mana dia memperuntukkan dirinya untuk ibu bapa dan ahli keluarganya. Jika ibubapanya hidup melarat sedang dia hidup hebat, nyata dia tidak bertanggungjawab.
  • Tenang wajah
    Apa yang tersimpan dalam sanubari kadang2 terpancar pada air muka. Wajahnya tenang, setenang sewaktu dia bercakap dan bertindak.

Tuesday, June 22, 2010

tegur...?nasihat...?


berkawan...
ade yg baek n ade yg x...
ade yg rapat n ade yg x...
ade yg ok n ade yg x...
ade yg sengal n ade yg x...
macam macam ada...

korang perasan x,
smkn rpat kte kwan ngan org 2 smkn ssh kte nak tegur dye klau ade bnde yg kte x puas hati ngan dye...
kte nk tegur tp x mmpu+x berani...
n takut jgak akn mengguris hati dye...
n ttbe je myb dgn teguran or nshat 2 kte akn break off ngan dowg...


macam mne ye klau situasi cm ni...
aku rse ssh sgt...
xtegur kang ape org laen kate...
tp klau da tegur jd cm ni...

what is the best way r to talk about this...
kte nk tegur tp dlm mse yg sme xnk bnde ni jd buruk...
especially klau kawan kte 2 is quite difficult to accept others opinion...

aku dlm dilemma sgt ngan bnde2 ni...
nasihat xslh tp klau cm keadaan di ats 2 cm bersalah...
xtegur pun salah...
ke simpan je dalam hati mcm yg aku wat skang ni...
spe ade experience sal bnde2 ni...
tlng aku...
hhehehee...
tegur ke x...
nasihat ke x...


muhshi2:bnde ni xde kaitan ngan sspe...
muhshi2:ape tajuk yg sesuai ye untuk public speaking... tolong aku...
muhshi2:malam ni aku nk berlagak skit....bukak puase mkn chicken chop...hahahahaaa

Monday, June 21, 2010

selamat hari raya!!!!

hari ni chek berhari raye wat kali ke-3...
hahhhahaaa...
yes...!heaven sgt...!!!
alhamdulillah...

korang pnye tbuh badan yg cntk n menggiurkan 2 penah cedera siyes x...?
xksh la kaki patah ke tgn terseliuh ke pnggang tercabut ke or leher tercabut...
msti ade yg penah kan...?
aku pun penah...

wktu 6 thun aku tejatuh tgge yg mmpunyai ank tngge lebeyh kurg 6 ank tangge...
wktu 2 tengah hari,wktu zohor...
tgh sedap2 bapak aku solat n my mom ngah mkn siang...
ttbe je "gedebukk"...mcm nangke busuk jatuh...

aku jatuh...sakitnye...
badan aku da terlipat dua...
kepale aku terlanggar + tercucuk kt bucu almari dapur...
ppeergggghhhh... mmg sedap r...
skit gle2 la...
darah pun membuak2 keluar...
ade la dlm 4-5 baldi...

ayah aku pun terus la smyg cepat2 n trun kt aku...
mak aku pun smpai xbsuh tgn la pnye terkejut...
then bapak aku agkat aku g ruang tamu n cari kain letak kt kepale utk stop kn bleeding...
aku just menangis je n pegang kepale aku tue...
mak aku pun turut menangis...
then makin rmai dtng umah tgk aku...
cm seleb pun ade wktue 2...hahhahhahaaa...
kakak n abg aku yg blk dr skool pun terkejot berok...
terjelepok la beg2 dowg...

then aku dibawak g klinik...
org2 dlm klinik 2 semue terkejut dgn jeritan merdu aku...
dktor n nurse2 tue berkejar2 ambk aku...
rse gak nek stretcher...

msuk2 je 1 bilik tue dowg ckp kepale aku kne JAHIT...
OMG...lg la kuat aku menjerit...
wktu kne jahit 2 rmai sgt nurse pegang aku n semuenye lelaki...
sorang pegang kaki,dua org pegang tangan,sorang pegang pinggang n 2 lagi pegang kepale...
mmg menggelupor la aku wktu 2 mcm ikan naek darat...

aku kne jahit lebey kurang 10 jahitan...
gle2 skit n skit n skit n skit sgt2...
bnyk hari gak la ku xgi tadika...(sian besfren i g sowg2 je tdika)
wktu tue pun mndi mak yg mndikan...
tp ble igt2 blk kelakar gak....
hehehehee... tp skt ttp skit owh...

slain 2 gak telinga aku yg xcapang ni pun ade kisah nye gak...
binatang wrne itam yg busuk 2 penah menggerudi telinga aku...
dye menginap lebeyh kuwg 2 mnggu...amt skt...
nk pegang telinga ni lgsung xboleh...
sntuh pun xleyh...
bntang durjana 2 tlah mgigit eardrum sye...
yg plng xthn wktu kt wad kecemasan 2 boleyh plak dktr pelatih kt situe ckap bntg 2 da kuar padehal x...
dye xcye ckap aku...
then lpas 2 mnggu terbukti ape yg aku ckap n rse 2 betol...
seb bek wktu 2 aku xreti lg nk saman2...
klau x dah jd jutawan dah aku...
heheheee....

muhshi2:dsbbkan 2 kmlngan tragis ni la mnybabkan kepale aku xbetol skit... bengong2...
telinga pun da kurang dengar...seb bek smpai xyah pakai alat pendengaran tue...
muhshi2:hari ni sejuk gle2... terase smpai tulang rusuk...xyah g oversea da klau cm ni... heheeee
muhshi2:mnggu ni plng best... spttnye ade 3 klas pkul 8 tp tggl 1 je... heaven sgt.... hahahhaaa..
hari ni plak xde klas...

Sunday, June 20, 2010

SAYE ANAK AYAH...!

tahun ni father's day jatuh pde 20 Jun...
bersamaan hari Ahad

Khas bwat ayahku Md Zain bin Husin...

tq sbb slme ni jge chek...
chek syg sgt kt ayah...
ayah la ayah yg plng baek di dunia...
coz klau nk pape cepat je dpat...

n tq gak coz tiap2 hari anta mesej
"dah makan ke belom"
"belajar rajin2"
"ingat Allah selalu"
"jangan tinggal semayang"
"berdoa bnyk2 kt Allah"
"nk mntk pape mntk kt Allah coz pasti akn dapat"
"minum ayaq bnyk2"
"jgn lpe bce Quran"
n bnyk lg...

chek ade jmpe 1 puisi...
nak bagi kt ayah...
diambil dr teratakian.clicdev.com

a dad is a person
who is loving and kind
and often he knows
what you have on your mind
he's someone who listen.
suggest and defends
a dad can be patient
and helpful and strong
in all that you do
a dad;s love plays a part
there's always place for him
deep in your heart
and each year that passes
you're even more glad
mpre grateful and proud
just to call him your DAD!
thank you DAD
for listening and caring,
for giving and sharing,
but especially for just being you!!!

muhshi2:hepy fathers day to all dad all around the world...
muhshi2:thank you Md Zain bin Husin...
muhshi2:kenape xde lgu smpena hari bapa... spe penah dgr gtaw chek ap lgu 2...
muhshi2:update wktu klas.... hehehheehee...sbb keje da done... hak3x....

Saturday, June 19, 2010

chek sgka panas hingga ke petang ghupe2nye hujan di tgh hari...

hujung mggu igt kan nk la chek berjimba, berseronok, bermerendek n mcm2 ag...
tp rupenye hjng mggu ni x seindah yg dijangka..
terima kasih sye ucapkan kpde pihak Uitm Kedah...
kalian telah memusnahkan pelamin anganku...

dari jam 5 petang smpai 12.45 malam...
elktrik@api@karan xdak...
adoiyaiiii...
gle perit...
ingatkan lebeyh kurg 2 jam je mcm mlam 2...
tengok2 hmpr 8 jam...
gle panas chek...
bukan setakat badan je panas tp hati pun same...

yang lagi skit hati...
MALINJA ade la plak...
tmpat dowg je ade...
tmpat laen semue xde... beruntung sggh mereka...
geram betol chek...

dsbbkan dining pun xde letrik, ktorg pun mmtskan nk mkan kt luar...
ct yana kafe...sedap gle... kenyang chek...
lgpun cmne nk mkan n bukak puase dlm gelap..
kang xpasal2 ade mknn tmbhn..
wktu otw nk g 2 smpt la tnye pak guard...
ble letrik ade blk...
dgn maen2 je ade sowg guard 2 ckap "hari ni hari jimat karan"
aish!!! slmbe badaknye dye... kami panas taw x...
tp ade sowg guard 2 ok...
tp kenyataan dye perit utk dtrme...
"mgkn dlm pukul 12 tp klau xdak jgak pagi besok la jwabnye..."
semue tensyen je...

ktorg pun lepak la lme skit kt kedai 2 smpai pkul 9...
blk pun blm ade lg...
uitm dr luar mmg gelap...
mse nk msuk gate dye rse cm msuk rumah hntu kt funfair...

balik 2 xtrus naek tgkat 4 coz taw akn panas...
so decide dok bawah...
ade yg men game ade yg call org...
then ktowg men goreng pisang. smbg2 lagu, n teka teki...
lawak + bising sgt...
wat havoc plak ktowg kt situ...
kacau orang la...

pak guard ronde bkn nk ckpa sabar ke ape ke tp dye ckap... "ade laki x kt sini"
boleyh plak dye tnye cm2...
ish3x....
then pkul 11.30 ktowg naek...
g toilet berjemaah n smyang...
then tidor la smbl dgr lgu,msej...
bru gaya2 nk tidor ttbe letrik ade blk...
alhamdulillah n trus r tido...

muhshi2: asal sem ni sengal sgt... xpenah2 xde letrik ttbe je sem ni xde... pe cer ni der...
xbyr letrik kah..?sian dak part1...xtaw pape...
muhshi2:mlam ni ade discussion yg mgkn menemui jalan buntu again...
what is state sovereignty???adoiyaiiii...
muhshi2:kdg2 rse better kept silence than talk to much coz afraid that my word will hurt people around me... ;(
muhshi2:i hate myself coz i'm not good people,not good friend n not good companion... some people around me do not care bout me...i'm hurt... ;( is it my fault..?
muhshi2:english chek berteghaboq.. chek taw... hahahhaha

Thursday, June 17, 2010

RINDUNYE KT MOM!!!

Anakku,…
Bila ibu boleh memilih
Apakah ibu berbadan langsing atau berbadan besar karena mengandungmu
Maka ibu akan memilih mengandungmu…
Karena dalam mengandungmu ibu merasakan keajaiban dan kebesaran Allah

Sembilan bulan nak,… engkau hidup di perut ibu
Engkau ikut kemanapun ibu pergi
Engkau ikut merasakan ketika jantung ibu berdetak karena kebahagiaan
Engkau menendang rahim ibu ketika engkau merasa tidak nyaman, karena ibu kecewa dan berurai air mata…

Anakku,…
Bila ibu boleh memilih apakah ibu harus operasi caesar, atau ibu harus berjuang melahirkanmu
Maka ibu memilih berjuang melahirkanmu
Karena menunggu dari jam ke jam, menit ke menit kelahiranmu
Adalah seperti menunggu antrian memasuki salah satu pintu surga
Karena kedahsyatan perjuanganmu untuk mencari jalan ke luar ke dunia sangat ibu rasakan
Dan saat itulah kebesaran Allah menyelimuti kita berdua
Malaikat tersenyum diantara peluh dan erangan rasa sakit,
Yang tak pernah bisa ibu ceritakan kepada siapapun

Dan ketika engkau hadir, tangismu memecah dunia
Saat itulah… saat paling membahagiakan
Segala sakit & derita sirna melihat dirimu yang merah,
Mendengarkan ayahmu mengumandangkan adzan,
Kalimat syahadat kebesaran Allah dan penetapan hati tentang junjungan kita Rasulullah di telinga mungilmu

Anakku,…
Bila ibu boleh memilih apakah ibu berdada indah, atau harus bangun tengah malam untuk menyusuimu,
Maka ibu memilih menyusuimu,
Karena dengan menyusuimu ibu telah membekali hidupmu dengan tetesan-tetesan dan tegukan tegukan yang sangat berharga
Merasakan kehangatan bibir dan badanmu didada ibu dalam kantuk ibu,
Adalah sebuah rasa luar biasa yang orang lain tidak bisa rasakan

Anakku,…
Bila ibu boleh memilih duduk berlama-lama di ruang rapat
Atau duduk di lantai menemanimu menempelkan puzzle
Maka ibu memilih bermain puzzle denganmu

Tetapi anakku…
Hidup memang pilihan…
Jika dengan pilihan ibu, engkau merasa sepi dan merana
Maka maafkanlah nak…
Maafkan ibu…
Maafkan ibu…
Percayalah nak, ibu sedang menyempurnakan puzzle kehidupan kita,
Agar tidak ada satu kepingpun bagian puzzle kehidupan kita yang hilang
Percayalah nak…
Sepi dan ranamu adalah sebagian duka ibu
Percayalah nak…
Engkau adalah selalu menjadi belahan nyawa ibu…

Wednesday, June 16, 2010

hri ni klas agk messy...
cm bese kne bkejar dr B3 ke DS...
syg sgt lecturer 22 org 2...
faham ape yg diajar...
siap tlng fotostat notes lg...

1 kelas grm dkt farhan zafry coz xtgk fon...
pnye lme tggu tgk2 class cancel...
dah la class pkul 2 n panas terik...
adoiyai...

junior2...lawak ade geram ade n mcm2 la...
xpasal2 kne bahan ngan ktorg...
mcm2 la pe'el dowg ni...

mke xsnyum...
jlan menonong je...
wat floor org cm floor dowg...
bju sidai lme2...
bkn sje xkring mlah jd busuk...
kbrshan pun....
pnuhkan blk air tnpe kire wktu...

consider org laen jgak ye...
kte ni semue berjiran...
kne la muafakat...
xpasal2 sian kt rum8 aku coz kne menjerit utk tegor korg...
sory klau ade yg terase...
hehehehee...

bsok klas pkul 8 cancel...
heaven gle...
hahahhahaa...
tp tuto besok padat...
xske... eco trus ke law...
xsmpat nk asngkn otak dlu...
adoiyaiii...
sabaw je la...

muhshi2:besok bkal penat yg amat...
muhshi2:esok manifesto...malasnye... nk undi rusak ke... heheheee...xbek2...
muhshi2:undefined feeling + mood... unloikkkeee nye...
muhshi2:besok mak da blk... coklat2... ngeee~

Tuesday, June 15, 2010

geramnye aku!!! ****



salam... tgh2 syok2 dok blogwalking, chek trjmpe 1 entry mnrik kt blog ni... http://akuzealous.blogspot.com/...

skt betoi hati chek bce...pasal non muslim kutuk islam n malaysian...
ape hak ko nk kutuk2 agama org... wlaupun stiap org ade freedom of speech tp ad limited nye dddeeerrr...klau korg nk taw sgt npe chek gram korg bleyh bce entry blog 2 kt link kt ats...

???
gggggrrrrrrrrr!!!

gle2 skt hati +geram +mcm2 lg la...
sblm nk komen ape2 especially klau bab2 agama 2, make sure selami la dlu btol2 der...
ini x... taw seciput da jump into conclusion...
cbe klau org len wat cmtue kt korg,ape korg rse?
msti cm nk bunuh je kn org 2...
cm2 la jgak org laen...
ish3x...


n alang2 da msuk bab2 ni, chek nk cte skit pengalaman kwan chek...
dye cte rmai yg ckap dye dpat bnde 2(xley gtaw) ats sbb org laen n bkan dr diri dye sndr...
ape hak korg nk judge org...
klau jeles ckap je la...
ni x,men kutuk2 belakang pulak...
mne korg taw 2 bkn dr usaha dia but dr org laen...
ade bukti?
meh sini tnjuk...
klau org ckap kt korg cm 2 gak camne...
msti kowg pun panas kan...
klau mcm 2 len kali pikir sme prasaan org laen...
jgn over pntgkan dri sndri okeyh?????

chek mmg pntang betol la bab2 cm ni...
sbb ape?sbb ape yg korg bwat 2 bkn sje bley wat org sedey n tnsyen tp jgak boley wat org putus hrpan... jgn la ruin kan keyakinan org laen der...
kang x pasal2 jd karma bru korg taw langit 2 tggi ke rndah...
bru la nk menangis air mate darah...
dah xgne dah wktu tue deerrr...

n satu lg,jgn la cepat sgt judge org...
bek kte kenal dlu hati budi org 2 cm ne...
sbb kdng2 ape yg org ckap xsmstinye btol...
stiap org kan view nye sal bnde2 ni semue laen2...
so jgn sbb ape org laen ckap kte percaye je 100%...
bahaye tue...!!!

chek pnas sgt ni sbb chek pun pnah experience bnde yg sme...
dats y la...

muhshi2: jgn sesedap hati secukup rse je nk judge org ek deerrr...
muhshi2: jgn over pntgkan dr sbb nnt tkut org plak yg xpntgkan dri kte...
muhshi2:
PERKATAAN ITU SEPERTI UBAT,
KALAU SEDIKIT BERCAKAP MEMBERI MANFAAT,
TETAPI KALAU TERLALU BANYAK BERCAKAP NESCAYA MEMBUNUH.

-AMRU AL-AS-

as usual klas pkul 8 a.m...
bel 342... presentation...
chek lgsung x pay attention ble dkt2 nk hbs...
sory kpd sspe yg wat presentation td...
al maklum lah kan...
klas pg...

cbe teka ape aku bwat utk elak tdo...
men game!!!(cri2 pljar terbilang)
srnok...
di influence sofee...
hehhehheheee...
siap tukar2 fon lg smte2 nk men game...

klas pukul 12 cancel...
i looiiikkkkeeee shangat...
tp ade klas gnti pkul 3...
global issue... presentation...
xtaw ape akn jd lg ngan klas ni...
hope sgt it will be happening...
;)))
not like yesterday...
spe paham agkt telinga...

hidup ni kengkadang unpredictable... got 2 get ready all the time... rite???

muhshi2: lpe hari ni pose,ade ke ng g ambk air td... mengong!

muhshi2:jom beramai2 pose di bulan mulia ini...
sme2 la kte mndpat barakah nye...
amin...
muhshi2: bye mak... smge hepy kt lgkawi n bli coklat bnyk2 skit.... hehehee

“SESUNGGUHNYA KEKAYAAN YANG PALING TINGGI

NILAINYA IALAH FIKIRAN, KEMELARATAN YANG PALING

PARAH ADALAH KEBODOHAN, KESEPIAN YANG PALING

MENAKUTKAN IALAH PERASAAN BANGGA KEPADA

DIRI SENDIRI DAN KETURUNAN YANG PALING MULIA

IALAH BUDI PEKERTI YANG LUHUR”

Monday, June 14, 2010

KELEBIHAN BULAN REJAB

Sabda Nabi s.a.w.: Hendaklah kamu memuliakan bulan Rejab,nescaya Allah muliakan kamu dengan seribu kemuliaan di hari kiamat.

Sabda Nabi s.a.w.:
Bulan Rejab Bulan Allah, Bulan Sya'aban bulanku & bulan Ramadhan bulan umatku.

Kemuliaan Rejab dengan malam ISRAK MIKRAJnya, Sya'aban dengan malam NISFUnya Ramadhan dengan LAILATUL-QADARnya.

Malam awal Rejab mustajab do'anya.(Dalam Kitab Raudhoh Iman Nawawi)

* Puasa sehari pada bulan Rejab mendapat syurga tertinggi (Firdaus).

* Puasa dua hari dilipatgandakan pahalanya.

* Puasa tiga hari pada bulan Rejab dijadikan parit yang panjang, yang menghalangkan dia keneraka (panjangnya setahun perjalanan).

* Puasa empat hari pada bulan Rejab diafiatkan daripada bala dan daripada penyakit yang besar-besar dan daripada fitnah Dajal di hari kiamat.

* Puasa lima hari pada bulan Rejab, aman daripada azab kubur.

* Puasa enam hari pada bulan Rejab, keluar kubur bercahaya muka.

* Puasa tujuh hari pada bulan Rejab, ditutup daripada tujuh pintu neraka.

* Puasa lapan hari pada bulan Rejab, dibuka baginya lapan pintu syurga.

* Puasa sembilan hari pada bulan Rejab keluar dari kuburnya lalu, MENGUCAP DUA KALIMAH SHAHADAH tidak ditolak dia masuk syurga.

* Puasa 10 hari pada bulan Rejab Allah jadikan baginya hamparan perhentian di Titi Sirotolmustaqim pada tiap-tiap satu batu di hari kiamat.

* Puasa 16 belas hari pada bulan Rejab akan dapat melihat wajah Allah di dalam syurga dan orang yang pertama menziarahi Allah di dalam syurga.

* Puasa 19 belas hari pada bulan Rejab, dibina baginya sebuah mahligai di hadapan mahligai Nabi Allah Ibrahim a.s dan Nabi Allah Adam a.s.

* Puasa 20 hari pada bulan Rejab, diampunkan segala dosanya yang telah lalu. Maka mulailah beramal barang yang tinggi daripada umurnya (pembaharuan umur).

Berkata Saidina Ali:

* Puasa Rejab 13 hari seperti puasa tiga ribu tahun.
* Puasa Rejab 14 hari seperti puasa sepuluh ribu tahun.
* Puasa Rejab 15 hari seperti puasa seratus ribu tahun.

Kelebihan bulan Rejab dari segala bulan seperti kelebihan Qur'an atas segala Qalam.

Puasa sehari pada bulan Rejab seperti puasa empat puluh tahun dan diberi minum air dari Syurga.

Puasa 10 hari pada bulan Rejab dijadikan dua sayap, terbang seperti kilat di atas Titi Sirotalmustaqim di hari kiamat.

Puasa sehari pada bulan Rejab seperti mengerjakan ibadat seumurnya.

Puasa pada awal Rejab, pertengahannya dan akhirnya seperti puasa sebulan pahalanya.

Bulan Rejab Syahrullah (Bulan Allah), diampunkan dosa orang-orang yang meminta ampun dan bertaubat kepada Allah. Puasa Bulan Rejab wajib baginya:

* Diampunkan dosanya yang lalu.
* Dipeliharakan Allah umurnya yang tinggal.
* Terlepas dari dahaga di hari kiamat.

Sesiapa berpuasa sebulan pada bulan Rejab, Allah berseru kepadanya:
"Telah wajib hakmu atasKu, maka mintalah olehmu kepadaKu. Demi ketinggian Ku dankebesaranKu, tidak Aku tolakkan hajatmu. Engkau adalah jiranKu dibawah `arasyKu, engkau kekasihKu daripada segala makhlukKu,
engkau terlebih mulia atasKu. Sukakanlah kamu, tiada dinding antaraKu dan antarakau".(dari kitabRaudatul Ifkar)

Puasa pada 27 bulan Rejab seperti berpuasa enam puluh bulan pahalanya. Jika disertai dengan sedekah seperti puasa seribu tahun, kerana kebesaran hari ISRAK-MIKRAJ.

REJAB bulan menabur benih.
SYA'ABAN bulan menyiram tanaman.
RAMADHAN bulan menuai.

REJAB menyucikan badannya.
SYA'ABAN menyucikan hatinya.
RAMADHAN menyucikan rohnya.

REJAB bulan taubat.
SYA'ABAN bulan muhibbah.
RAMADHAN dilimpahi pahala amalan.

muhshi2:renung2 kan dan selamat beramal...

muhshi2:selamat berbuka puase kepada spe2 yg pose hari ni...

kelas hari ni xok sgt...
slide note xbtol...
berselerak sne sini...
dr belakang ke depan then tengah then last2 xjmpe...
pe cer ni deeerr...

bce sndr...
skip coz x important...
kejap slide 2 kejap slide ni...
mate da stim...
mulut wat dsr bkak pintu n ttp pintu bnyk kali dah...

lost sgt dlm klas hari ni...
hurmmmm...
rmai yg bsng...
semue x pay attention...
coz penyampaian x smpai...

rmai konpius ble 1 Rejab...
rmai assume hari ni tp rupe2 nye smalam...
huhuuu...

muhshi2:BERSABAR DALAM MENJAUHKAN APA YANG ANDA

TIDAK SUKA. BERSABARLAH DALAM MENGEJAR

APA YANG ANDA SUKA”.

- ALI ABI TALIB –

KHALIFAH ISLAM KE-4

Sunday, June 13, 2010

study today go smoothly...
outline 4 asgnment bel342 accepted...
masyuukkk!!!

besok my mom nk g Langkawi...
g kursus...
nk ikut tp xleyh...
sodeyh...

smge slmat pegi n balik...
sian siblings n my dad...
kne tinggal...
makan ape la nnt...
risau chek...

besok kelas 1 je...
ni yang wat chek mlas sgt ng pegi...
da la kne pkai baju kebangsaan...
x berbaloi plak rsenye...
huhuuu...

smkn hari semakin busy...
deadline asgnment smkn hmpr...
forum chek x bncg ag ngan group...
padahal mggu dpan da nk kne hntr...
adoiyaiiii...

muhshi2:JANGANLAH MELIHAT KEBURUKAN ORANG KEPADA

KITA, LIHATLAH KEBURUKAN KITA KEPADA ORANG DAN

JANGANLAH MELIHAT KEBAIKAN KITA KEPADA ORANG,

LIHATLAH KEBAIKAN ORANG KEPADA KITA

muhshi2: sedey xdpat pose today...igtkan besok 1 rejab rupenye hari ni... ;(((



Cinta vs bulan kelahiran 3 n 4



Mac

µ Mudah menawan hati pasangannya

µ Sentiasa ingin didampingi si dia

µ Sangat pemalu dalam meluahkan isi hati

µ Sangat baik dalam menjaga perhubungan

µ Amat sukar melupakan pasangan yang dicintai

µ Perasaan cemburu yg minimum

µ Sangat manja dan sering ingin dimanja pasangannya

µ Mudah mamilih pasangan tanpa berfikir dengan waras

µ Sentiasa mengharapkan keistimewaan dari pasangan

April

µ Individu yg amat sukar jatuh cinta

µ Selalu memendam perasaan terhadap individu yang dicintai

µ Sukar dan malu dalam meluahkan isi hati

µ Sentiasa ingin diberi per€hatian

µ Amat cemburu dalam perhubungan

µ Kesetiaan teguh terhadap pasangannya

µ Emosi mudah terusik dan mudah terluka

µ Sentiasa menjaga hati pasangan dan pandai memujuk

µ Orangnya teramat romantic

µ Sukar melupakan pasangan walaupun pernah dilukai

µ Sukar berlaku curang dan amat menyayangi buah hati










Cinta vs bulan kelahiran 2...


Februari

µ Sukar jatuh cinta

µ Cukup hormat kepada pasangannya

µ Amat suka memikat pasangannya

µ Jujur dan berterus terang dalam perhubungan

µ Sentiasa nekad untuk bersama dengan pasangan

µ Sangat romantik pada dalaman tetapi tidak pada luaran

µ Patuh kepada pasangan dan selalu menjaga hati pasangannya

µ Amat menjaga penampilan diri dan pasangan