i HEART u

Tuesday, June 1, 2010

adil? fair? life?


kwn aku pnah mengquestionnairekn kpde aku...pasal hal d bwah... ak xtaw nk jwb ape???


hidup ni kdng2 x adil kn...? ke org yg dlm bumi ni yg membuatkan hidup ni jd x adil...? yg mne 1 btol... knpe semue org ssh sgt nk bersyukur..?

cnth:panas slh, x pnas slah.... hujan slh x hujan pun slh
ade yg kaye tp love kuwg....yg mskn love lebih... (so nk jd kaye k miskin)
da cntk tp nk lbey cntk... smpai last skali mmkn diri sndri... n more....

#salah kah kte jd miskin or kaye... boley ke kte mmlh mse dlm perut ibu kte...
#salah ke kalau nk jd lebey cntk or anyting kalau owg laen bley wat...plik kn mnusia...
#kdng2 nk berkawan pun memilih...padahal diri sndri pun bknnye perfect sgt... selalu fikir diri bgus pdahal hampeh...
#slah owg 2 ke klau dye dlhrkan x ssmprne owg laen...?knpe ad org stil mempertikaikan hal ni?
mcm2 lg la... xkn hbs nk cte semue2 bnde ni smpai ble2 pun..huhuuuu...
ap conclusion nye yea bg persoaln ni..spe bleyh jwab???

muhshi-Memulakan langkah memang perit…bertatih…jatuh…dan bangun semula… kadang2 tanpa tangan yg menghulur bantuan… terasa diri kembara sendirian… mimpikan syurga idaman… sedangkan diri x tahan ujian… kerdilnya diri bila menghitung keringat yg gugur… titisan air mata kecewa… rupanya masih sedikit cinta dan kasih ini dipadu… mekar dalam jambangan setia pada perjuangan Islam…

kate2 CINTA: Love is when actions speak louder than words


3 comments:

reen_sofee said...

konklusinye.
kene laa bersyukur dengan ape yg ada.
sebab DIA dah bagi yg terbaik ntok kita!
heheh

senandung semalam said...

betol tp org laen xnk mengerti bnde 2... 2 yg susah...

gades ain said...

manusia tak pernah bersyukur & rase cukup.
nak lebih lebih & lebih.