i HEART u

Friday, June 25, 2010

TEMAN, SAHABAT, KAWAN, RAKAN, MEMBER, GENG...

Setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu terlalu penting dalam sebuah kehidupan. Tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadi mainan orang.

Ikhlaslah menjadi diri sendiri agar hidup penuh dengan ketenangan dan keamanan. Hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun. Bila-bila masa ia akan pecah.

Keikhlasan itu umpama seekor semut hitam di atas batu yang hitam di malam yang amat kelam. Ianya wujud tapi amat sukar dilihat.

Jadikan dirimu bagai pohon yang rendang di mana insan dapat berteduh.

Jangan seperti pohon kering tempat sang pungguk melepas rindu dan hanya layak dibuat kayu api.

Sahabat yang beriman ibarat mentari yang menyinar. Sahabat yang setia bagai pewangi yang mengharumkan. Sahabat sejati menjadi pendorong impian. Sahabat berhati mulia membawa kita ke jalan Allah.

"Selemah-lemah manusia ialah orang yg tak boleh mencari sahabat dan orang yang lebih lemah dari itu ialah orang yg mensia-siakan sahabat yg telah dicari"

muhshi2:org klau da xde kwn2 rpat dye bru cri aku... igt aku ni hnya tmpat mnrma sisa2 orang ke..?ble senang ngan kwan ko ssh cri aku? pehal der..?

muhshi2:jgn over pntgkan diri ye sbb nnt akn memakan diri...

muhshi2:dlm berkawan, xde istilah "dye x kwn aku" sbb once a friend 4 ever a friend... so klau gduh ke slh fhm ke ngan kawan jgn smpai x tegur lgsg... xbek... cbe pkir blk kenangan korg mse korg kwan baek...

muhshi2:if kwan ade wat kte sdkit terase 2 jgn la over2 touching plak... aggp bnde 2 gurauan je la... ;)coz korg pon mst wat bnde 2 gak...

muhshi2: hargailah kwan korg slgi dye msh ade..jgn nnt da xde bru la terkedek2 cri... menyampah org mcm ni..

muhshi2: igt KARMA tue akn berlaku...

muhshi2:klau ade boyfie jgn trus lupe kwan yep..? i really2 hate this type of person...

17 comments:

FS said...

dok touching dengan sapa2 lah ni kaaan

sabaq2

nas said...

taw xper...ak xleh idop tanpa kawan...kalau x..ak macam mayat idop....bese ar kalo event yg aku g...kalau aku sorg2 jerk..ak rse cm xwujud jerk...:(

cik pingu said...

kawan makan kawan.

ada jugak.

biasalah hidup ni, org mesti amek kesempatan punyer.


berkawan biar beribu, bercinta biar satu.

:)

nadirah_nor said...

hargai kawan
kerana dirimu begitu berharga
ngehngehngeh~

HairiAks said...

Yeah.. bercinta biar satu.. berkawan biar beribu..
Majulah kawan untuk negara..
" Kawan didahulukan pencapaian diutamakan" ngee...

fndrocka said...

tak percaya kat karma..tapi percaya gada dan qadar.hehek

Terbaru : Dilemma Wanita Gorjes

mR.sYaH said...

kawan itu penting..

kawan biarlah seikhlas haati.. sebab bila kita buat baik.. kita akan dibalas baik.. tggu jelah..

soffea said...

agreed ;)

kawan tu penting. tapi memilih kawan adelah sgt penting. menghargai kawan juga sgt2 penting ;)


pssst~hyep. betul. karma. wht goes around comes around ;)

Syarifah Nadiah said...

hmm kne hati2 ye ngan kwan2

reen_sofee said...

karma!
cam name lagu!
huhuh

Days said...

karma mesti ade.takdir pon serupe hee

Fakhrur Razi said...

huhu just be someone who everyone can count on =D
kawan jer sume org xkesah waktu der susa ker sonang xD
btw nice thread~~

NICK IRFAN said...

menarik jgk entry awk ni... hehe

shey said...

once friend , forever friend - agree sgt . kwn2 tempat kite berteduh ms susah and senang .

naz said...

kawan wujud ker? i tak percaya kawan. sebab kawan di mana mana pun ada

NICK IRFAN said...

eh! KARMA tu benda apa?

oh nada said...

kawan ni ada macam-macam jenis. kawan makan kawan, kawan makan nasi. semua ada. ehehehe. tapi nak cari yang true tu yang susah.