i HEART u

Friday, August 20, 2010

BADAK BERENDAM malukan aku!!!


salah satu pengalaman yang bagi aku agak memalukan la...
aku xtahu apa itu badak berendam...
ini semua gara2 xsuka makan makanan yang pelik2...
hahhaahhahahaha...

pnjam dr moyang google.com...

dulu masa belajar kat mrsm lenggong perak...
masa bulan puasa, petang2 boley kuar g bazar ramadhan kt lenggong tu...
tapi perempuan and lelaki xboley kuar same2...
setiap hari gilir2...

ada 1 hari tue aku kuar ngan kawan aku...
tetiba ade mesej masuk...teeetttt,tteeettt...(kantoi wak hp g skool)
"ishma,tolong beli kan kuih badak berendam"
first impression aku... ''gila ke ape...badak berendam kat zoo tepen la..."
ade ke plak suruh aku beli kat bazar ramadhan...

aku ingat mamat ni memang saje nk wat lawak n nk prank aku...
aku pun beli la cucur badak yg biase tue...
dgn confident nye nih...

actually waktu tue x terpikir pun nk tanye pakcik makcik yg jual kuih muih tue...
kang ttbe tanya pak cik tue jawab "badak berendam kt zoo la nak ooi buakn kt bazar ramadhan ni...!!!"
wat malu aku je klau pakcik tue jawab cm nie...
so aku pun beli la cucur badak biase je...

da sampai maktab aku pun kasi...
ttbe dorg wat muka pelik...
aku tnye n dye ckp...
"ni cucur badak la bukan badak berendam..."

dgn muka selamber badak nye n muke x bersalah aku cakap...
"mne aku taw...ingatkan korg sje2 nk kenakan aku"
dorg gelak gile2 tahap dewa pun x macam tue la...
dorg cakap badak berendam kt zoo je ke yg ko taw...
satu hari satu malam kena gelak...
cait!!!

waaaa!!!!
malunya eden waktu tue tapi aku wat bodo je...
mne aku taw ade cucur badak berendam...
yang orang2 tua pun asal bagi nme kuih cm tue...
xyah la gune nme binatang... siap dengan perbuatan nye sekali...

haish!!!
wat susah n malu aku je....
ahhahhahaa...
xnak jugak salahkan diri sendiri ni...

muhshi2:len kali kalau aku memang xtaw bende tue aku xnak tolong belikan... lantak la korang nak cakap ape pun...ade aku kisah....haahhahahaha...sebab aku boleyh dapat malu...
waaaaa...

muhshi2:roomate aku gelakkan aku gila2 bangang bila aku cite bende ni... bukan nak kesian tp gelakkan lagi ada... hahahhahaa...

muhshi2:adios!!! boinas noches...sila gelakkan aku...

11 comments:

Shukjessa said...

muahahahahahahahahahah~ sorry, nak tanye sket asal mane? mmg tak pernah makan eh badak berendam?

mujor tak blajar dekat area pahang, kalo orang suh beli kueh pena, mau gi kedai buku cari pen.

badak berendam ni kalo dekat pahang ghopenye lain sikit, separa bulat, kuah santan tu pekat macam pulut, so nampak la seakan-akan badan yang tengah berendam (or berkubang).

gile bes kuih nih, feveret kalo jumpa~~

Shukjessa said...

p.s: di pahang orang panggey badak bkubang tihihihihi

TheHeartlessFeeqa said...

weh, sumpah lawak. haha.
sory, aku gelak kan jugak xD

cahayachenta said...

kah kah kah.. nk gelak juga..

kuih ni femes la dik oiii...

yua zawa said...

hahaha tp kan, ni 1st time dgr nama kuih tu.. ada gak ey nama kuih pelik cam tu.. hmmm

senandung semalam said...

shukjessa:memang xpenah la... pelik sgt nme nye...

feeqa-gelak la...xkisah pun..hehehhe

centa-mmg femes ke..?xtaw plak..? hhahhhaha

yua-xtaw jgak ek...?

nadirah_nor said...

weh gila lawak lahh ko ishma
erkk...errr
ekceli aku pon x tau rupa badak berendam tuh
just tahu nama
atleast aku tau mnda tuh wujud okey
at least..
ahahaha

eik`S noName said...

esyad xgelak, tp dah braiar air mata nie tahan lawak..huk4

xpe la, lps nie knal la badak berendam ade 2jenis...

kuih Tok haji Serban knal dok???hik3

NICK IRFAN said...

hahaha sian ko? mcm aku jgk dulu ingatkan ape la badak berendam ni? tp skrg dh thu... ade jgk org pggl puteri mandi...

Bert said...

beli je air cap badak..hehe

mR.sYaH said...

hahah.. samalah kita ishma.. aku pun tau dua tiga jenid jer.. sbb aku bkn suka makan kuih.. klu nk beli main tunjuk2.. kuih yg aku suka pun selama ni aku baru tahu nama dia seri muka.. hahah..